Verzekeraars - Instituut voor Fysiotherapie "de Beuk"

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu

Verzekeraars

De kosten van behandelingen worden over het algemeen vergoed uit uw zorgpolis.
E.e.a. is wel afhankelijk van de soort klacht, die bepaald of vergoeding uit de basis- of
aanvullende verzekering wordt vergoed, en hoe u bent verzekerd.
De basisverzekering vergoedt fysiotherapie met chronische behandelindicaties. Dit zijn
aandoeningen op de lijst "niet limitatieve aandoeningen". Deze lijst bestaat uit een aantal
aandoeningen waarvoor is bepaald dat deze uit de basisverzekering vergoed moeten
worden zodat u in ernstigere gevallen altijd verzekerd kunt zijn van fysiotherapeutische
behandeling. In dat geval betaalt u overigens altijd de eerste 20 behandeling zelf. Wel
is het zo dat het aantal behandelingen dat u heeft verzekerd in uw aanvullende verze-
kering, hiermee wordt verrekend.
Niet chronische fysiotherapie wordt vergoed uit de aanvullende verzekering voor zover
hier dekking voor is.
Onder de 18 jaar wordt chronische fysiotherapie vanaf de eerste behandeling uit de basis-
verzekering betaald. Voor niet-chronische fysiotherapie worden 9 behandelingen vergoed.
Mocht het aantal behandelingen niet toereikend zijn, dan is er recht op nog  eens
9 behandelingen.
In geval van twijfel kunt u altijd bij ons informeren hoe e.e.a geregeld  is, maar lees vooral
goed uw polisvoorwaarden door!

Als er geen verzekering is die de kosten van uw behandelingen vergoedt, betaalt u het
praktijktarief.

Onze algemene privacy policy | Onze policy t.a.v. verwerking persoonsgegevens